Uni-valvepäiväkirja

Nukkumiseen liittyvien rutiinien selvittäminen on ensimmäinen askel haettaessa apua unettomuuteen. Pitämällä uni-valvepäiväkirjaa sinun on helpompi kertoa lääkärillesi, millaisesta unettomuudesta kärsit.

Uni-valvepäiväkirja kannattaa täyttää kahden viikon ajalta ennen lääkärin tapaamista. Päiväkirjan Yö-osio tulisi täyttää aamulla juuri heräämisen jälkeen ja Päivä-osio illalla noin tunti ennen nukkumaan menoa.

Unipäiväkirja

Lataa ilmainen Adobe Reader -ohjelma

Päiväkirja mukailee Skogbyn uniklinikan käyttämää univalvepäiväkirjaa. Alla tarkempi täyttöohje.

Nukkumaan: Kellonaika, jolloin menit nukkumaan
Heräilyt: Kuinka monta kertaa heräsit yön aikana?
Tunnit: Kuinka monta tuntia nukuit?
Ylös: Kellonaika, jolloin nousit ylös
Laatu: Arvioi unen laatu arvosanoilla 1–10
WC: Kuinka monta kertaa kävit WC:ssä yön aikana?

Päivä

Väsytti: Kellonajat, jolloin sinua nukutti päivän aikana
Nukuin päivällä: Kuinka pitkään nukuit päivällä?
Ruokailut: Kellonajat, jolloin nautit päivän pääateriat (aamiainen, lounas, illallinen)
Juomat: Kellonajat, jolloin nautit kofeiinipitoisia juomia tai energiajuomia
Alkoholi: Kuinka monta annosta nautit alkoholia päivän aikana?
Lääkkeet: Mitä lääkkeitä käytit päivän aikana?